Pagina's

maandag 21 september 2009

Find Open Source Alternatives to commercial software


Wees ook alternatief in je digitale leven


Voor veel programma's bestaan ondertussen open source alternatieven. De meeste zijn bovendien kwalitatief evenwaardig en in veel gevallen gratis. Voor wie het eens proberen wil, op Osalt.com vind je een mooi overzicht van commerciële producten en hun open source alternatief.
Voor wie het niet proberen wil, tja, voor hen kan ik niets doen. So it goes.

Bizarre zoektocht


Osalt.com is een interessante site. Ook interessant was de manier waarop ik hem vond. Ik weet niet of het een goede manier is. Dat moet nog eens uitvoerig getest worden. Het lijkt een omslachtige techniek maar ik denk dat er toch positieve kanten aan zijn. Misschien ben ik wel de enige. Het zou mij niet verbazen.
In Google Reader koos ik 'Add a subscription'. Er werd mij gevraagd een URL of een trefwoord in te vullen. Ik vulde een trefwoord in en klikte 'Add'. Dat gaf me een lijst met feeds die aan die trefwoorden voldeden. Daarna selecteerde ik een feed die er interessant uitzag en zo kreeg ik een lijst met alle posts in die feed. Aan de hand daarvan zag ik snel of de feed inderdaad de moeite was. Bovendien kon ik de posts lezen zonder mij te abonneren op de feed en kon ik via de vorigepaginaknop gemakkelijk terug naar het overzicht. Een snel en vlot leesbaar overzicht van posts zonder te hoeven abonneren. Het leek me handig. Maar is het dat ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

"Waarlijk vreemd vermag alleen te zijn wat menselijk is". Wisława Szymborska