Pagina's

dinsdag 30 juni 2009

Bibliotheek Wetteren: lenen met elektronische identiteitskaart

Via de feeds van biblogwetteren kwam het bericht binnen dat je daar vanaf nu je identiteitskaart kan gebruiken ipv je bibliotheekpas. Nu in alle andere bibliotheken nog.

In het bericht laat Karel (opperhoofd in OB Wetteren) weten dat de gebruikers van hun bibliotheek een kaart lichter worden, handig.

Net even gekeken hoeveel kaarten in mijn portefeuille zitten: ID, bank, mastercard, SIS, OB Gent, bibliotheek VSPW, WINOB, UGent, De Groene Waterman, lidkaart vakbond, De Lijn, De Kreun en een kopiekaart, al zou ik niet weten voor welke bibliotheek.
Gelukkig heb ik geen enkele klantenkaart, ik hou niet van die dingen. Ik ben 'klant' van I*boeks, maar dat is een kaartloos systeem. Zij houden alles bij en vragen je naam als je iets koopt. Zo moet dat.

De meeste van die kaarten blijven gewoon in mijn portefeuille zitten, behalve natuurlijk mijn bibliotheekkaarten. Die durf ik wel eens als noodbladwijzer gebruiken. Bij mijn volgend, meestal ongepland of net dringend bibliotheekbezoek heb ik die pas dan niet mee. En zonder pas uiltenen kan, maar mag niet.

Dat probleem is binnenkort dus van de baan.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind uiltenen een heel mooi woord, het doet me denken aan luieren, maar een beetje erger.

    Lies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lies, dank je voor je reactie.
    Ja, inderdaad een mooi woord. Missen kan soms mooi zijn. Om jou, en mezelf, en misschien nog anderen te plezieren laat ik het maar staan.
    Hartelijke, T.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bib Kortrijk is ook op deze kar gesprongen.
    Goed initiatief, kaartje minder in de portefeuille !

    martin

    BeantwoordenVerwijderen

"Waarlijk vreemd vermag alleen te zijn wat menselijk is". Wisława Szymborska