Pagina's

dinsdag 23 juni 2009

Iets lekker dat naar chocolade smaakt?

Wat is een browser? Wel, ik zou daar eerlijk gezegd niet zo onmiddellijk op kunnen antwoorden. De mensen in het grote New York hebben er duidelijk ook moeite mee.

Google stelde een pak mensen op Times Square, NY een paar vragen over browsers.
En dit is het resultaat:



Bron sitepoint blog

'Browser' doet mij denken aan brownies (koekjes, cookies?), brownies (fantasiefiguurtjes) en aan Browning (schietijzers).

Browser staat in Longman dictionary of contemporary English 2005 als volgt omschreven: - a computer program that finds information on the internet and shows it on your computer screen.
Tja, je moet toegeven dat het toch wel sterk op iets als een zoekmachine lijkt als je het zo leest. Voor Engelstaligen is het dus niet zo duidelijk. 'To browse' is een manier van zoeken. Het lijkt vooral een slechte woordkeuze.
Misschien moeten we een betere naam bedenken. Ik dacht bijvoorbeeld aan '(web)plank', '(web)board', het ding waarop je op het web surft.
Welke plank gebruik jij meest? Ik Firefox. IE drijft voor geen meter.

En dat doet me dan weer denken aan Brother (surfer). Hang ten!

1 opmerking:

  1. Ik had het ook al gezien. Hilarische antwoorden zitten er tussen :D
    Ik gebruik ook (altijd) FF (3.0.11), en het is tijd dat 3.5 uit beta is...

    BeantwoordenVerwijderen

"Waarlijk vreemd vermag alleen te zijn wat menselijk is". Wisława Szymborska