Pagina's

vrijdag 19 juni 2009

Lap, ook dat nog

How extroversion improves the body’s defences

Een interessante post op een van mijn favoriete blogs.
De blog heeft niets met bibliotheken te maken. Wat?!!
Nee, hij heeft het vooral over gezondheid. De visie van Bob is boeiend. Bovendien is het een mooie blog, met steeds goed gevulde posts.

Over deze post dan. Ikzelf hoor bij de introverte kant van de mensheid. Geloof ik? Hoop ik? Vrees ik?
Blijkt dat introverte mensen niet zo weerbaar zijn als extraverte. De boodschap is duidelijk.
Als je me binnenkort dus in fluo pakjes ziet rondlopen en me overal enthousiast een grote mond hoort opzetten (zoals die irritante Baron Shasha Kogel), schrik dan niet. Het is voor mijn gezondheid, om langer te leven, om langer extravert te zijn en op te vallen en lawaai te maken.

Hmm, ik denk dat ik maar eens een dagje thuis blijf en een boekje lees. Hahaha. In alle stilte wegkwijnen...
Geef mij maar de bescheidenheid van mos in plaats van de oppervlakkige praal van zonnebloemen (uitgebloeid zijn ze monsterlijk).

Lees in ieder geval eens wat de wetenschap erover zegt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

"Waarlijk vreemd vermag alleen te zijn wat menselijk is". Wisława Szymborska